
PETAK
21. FEBRUAR 2025.
Vrijeme
Podgorica
°C
+
Društvo
KONAČNI REZULTATI BIĆE POČETKOM MARTA
Preliminarni rezultati Državnog takmičenja za srednjoškolce: Većini daleka i dvojka, niko nije osvojio maksimum
Autor: dnevno.me
Izvor: Pobjeda
19.02.2025 07:13h

Foto: Pixabay
Većina srednjoškolaca na Državnom takmičenju pokazala je loše znanje iz matematike, fizike, biologije, istorije, geografije, sociologije i filozofije. Od 172 takmičara iz tih predmeta čak 119 nije uspjelo da dobije više od 50 bodova od ukupno 100, a pojedini su imali i nulu ili samo nekoliko bodova. Hemičari su, s druge strane, svjetlija tačka ovog takmičenja iako na njemu niko nije uspio da dobije sto bodova, pa ni 90. To se može zaključiti na osnovu preliminarnih rezultata iz ovih predmeta koje je juče objavio Ispitni centar, piše Pobjeda.
Državno takmičenje održano je u subotu, a Ispitni centar je objelodanio dio preliminarnih rezultata za srednjoškolce iz osam predmeta.
Direktor Ispitnog centra Miloš Trivić kazao je Pobjedi kratko da o ovoj temi može da razgovara početkom marta, kada budu imali konačne rezultate Državnog takmičenja.
“Naime, tokom vikenda za nama održan je dio Državnog takmičenja, narednog je drugi dio, a krajem februara i usmeni dio ispita. Kako je u toku proces pregledanja, nakon čega slijedi pravo uvida i prigovora, pa tek nakon toga konačni rezultati, i analize istih, razumjećete da nijesmo u mogućnosti da sada odgovorimo na pitanja”, rekao je Trivić.
Kako pokazuju rezultati, samo se petoro đaka trećeg i četvrtog razreda takmičilo iz hemije. Jedan učenik dobio je 88 bodova, drugi 77, a ostalo troje – 51, 50, 43.
Bilo je 11 takmičara iz hemije iz prvog i drugog razreda, te su dvoje osvojili po 88 bodova, a jedan 81. Njih četvoro nije uspjelo da osvoji više od 50 bodova.
Ne škripi samo iz matematike
Srednjoškolci trećeg i četvrtog razreda pokazali su loše znanje iz matematike – od devet učesnika jedan je dobio najviše bodova, samo 45. Jedan je dobio jedan bod, a jedan učenik tri boda.
Nijesu se dobro, sudeći prema preliminarnim rezultatima, pokazali ni takmičari iz matematike iz prvog i drugog razreda. Od njih 13 samo je jedan učenik osvojio 63 boda, a niko od preostalih 12 nije uspio da osvoji preko 50 bodova. Jedan je dobio nula bodova.
Takmičari iz fizike takođe su bili loši. Od njih 15, koliko ih se takmičilo iz prvog i drugog razreda, najviše bodova je dobio jedan učenik – 52 od maksimalnih sto. Njih 14 nije uspjelo da pokaže znanje kojim bi osvojili više od 50 bodova. Među njima su dva đaka koja su dobila po tri boda, a jedan je dobio ukupno sedam.
Nijesu bolji ni takmičari iz fizike iz trećeg i četvrtog razreda. Od njih 11 samo je jedno osvojilo 75 boda, dok njih osmoro nije uspjelo da pređe 50 bodova.
Takmičari prvog i drugog razreda iz biologije, takođe, nijesu pokazali dobro znanje. Od njih 26, samo je jedan đak osvojio 82 boda, a njih 19 nije uspjelo da pređe više od 50.
Kada je riječ o đacima trećeg i četvrtog razreda koji su se takmičili iz biologije, od njih 16 najbolji je bio jedan učenik s 75 boda. Njih devetoro nije uspjelo da pridobije više od 50 bodova.
Srednjoškolci su pokazali loše znanje i iz sociologije. Od ukupno 14 takmičara najbolji rezultat je imao đak koji je osvojio 54 od 100 bodova. Njih osmoro nije uspjelo da pokažu znanje koje bi zavrijedilo preko 50 bodova.
Đaci iz prvog i drugog razreda, njih 20, takmičili su se iz istorije, a najbolji je bio jedan đak sa osvojena 82 boda. Njih 11 nije uspjelo da dobije više od 50 bodova.
Učenici trećeg i četvrtog razreda, njih 16, takmičilo se iz istorije, a 84 boda, a njih devet nije uspjelo da dobije više od 50 bodova.
Najbolje znanje iz geografije za srednju školu pokazao je učenik koji je osvojio 73 boda. Njih šestoro nijesu uspjeli da dobiju više od 50 bodova.
Iz filozofije se takmičilo 17 učenika. Najbolji je dobio 83 boda, a njih 14 nijesu uradili esej da bi dobili više od 50 bodova.
Uvid u rezultate
Ispitni centar saopštio je juče na sajtu da su objavili preliminarne rezultate iz jedne grupe predmeta sa državnog takmičenja koje je održano u subotu, a konačni rezultati se očekuju početkom marta kada je uprava ove institucije spremna da izađe u javnost da komentariše postignuća. Prema našim saznanjima, ove godine je uvedeno da srednjoškolci mogu da se takmiče iz dva nova predmeta – sociologije i filozofije.
Takođe, jedna od novina je da takmičari mogu da se takmiče iz dva predmeta, a ne samo iz jednog.
Takmičari uz prisustvo svojih mentora mogu obaviti uvid u svoj rad danas, u terminu od 10 do 14 sati, u prostorijama Ispitnog centra, a prigovor se može uložiti najkasnije do 15 sati i to isključivo sa službenog mejla škola na mejl [email protected] ili u pisanoj formi prilikom uvida u Ispitnom centru.
“Prigovori se moraju dostaviti Ispitnom centru do navedenog roka, u suprotnom neće biti razmatrani”, saopšteno je iz ove ustanove.
Jovanović: Zadaci bili korektni, talentovani mladi matematičari trebalo da ih uspješno riješe
Profesorica matematike Danijela Jovanović, koja je ispred Udruženja matematičara Crne Gore, bila gost Državnog takmičenja, kaže Pobjedi da su zadaci iz matematike za uzrast 6. i 9. razreda ove godine bili korektni.
“Pod tim podrazumijevam da su bili u skladu sa uzrastom učenika i onim šta bi talentovani mladi matematičari trebalo da uspješno riješe. Ono što je za pohvalu jeste mogućnost da se učenici mogu takmičiti iz dva predmeta. Na ovaj način je omogućeno svestranoj djeci da pokažu svoja znanja iz dvije oblasti, možda čak i različite, a nastavnicima je na taj način data olakšica u izboru takmičara za Državno nadmetanje”, rekla je ona.
Dodaje da se dešavalo da na školskim takmičenjima dijete osvoji neko od prva tri mjesta iz više predmeta, a nakon toga je moralo da izabere jedan predmet za dalje takmičenje.
“Lično sam zainteresovana za broj učenika koji su se takmičili iz dva predmeta. Podsjećam da je u okviru Udruženja nastavnika matematike nedavno organizovano drugo Međuškolsko takmičenje u Podgorici koje je po našem mišljenju lijep prelaz sa školskog na Državno takmičenje”, rekla je ona.
Jovanović pohvaljuje što je ove godine Ispitni centar uveo nove predmete za takmičenje, ali smatra da treba razmisliti o tome da se osim u 6. i 9. razredu, učenici takmiče i u ostalim razredima osnovne škole.
“Državno takmičenje je prvi put ove godine za zainteresovane pripremilo i PISA kutak. Kao predstavnica Udruženja nastavnika matematike Crne Gore prisustvovala sam interesantnoj prezentaciji i razmjeni iskustava o PISA zadacima”, navela je ona.
Poslednji komentari (0)
Svi komentari