
27. APRIL 2025.
Vrijeme
Podgorica
°C
+
Ekonomija
ISTRAŽIVALI SMO
Pogodnosti i dobiti elektronskog i mobilnog bankarstva u CG: Provizije niže i do 50 odsto nego na šalterima
Autor: Bogdan Varagić
27.05.2022 04:48h
27.05.2022 04:48h

Foto: Pixabay
Koncept elektronskog bankarstva u brojnim razvijenim državama odavno je rutinska olakšica kojom građani štede vrijeme i novac. U Crnoj Gori vršenje transakcija upotrebom savremenih informacionih i telekomunikacionih tehnologija još je u razvoju. Pandemija koronavirusa proizvela je pozitivan efekat, pa domaće banke bilježe porast korisnika usluga koje se obavljaju bez odlaska na šaltere.
Nakon što smo prethodne sedmice prikazali presjek tarifa osnovnih usluga, ovog puta bavili smo se pogodnostima i beneficijama upotrebe e-banking i m-banking servisa.
Prvi korak ka korišćenju elektronskog i mobilnog bankarstva predstavlja popunjavanje i potpisivanje pristupnice, uz dodatne korake za aktivaciju aplikacije koje propisuje svaka banka.
Takođe su vam potrebni pristup stabilnoj internet konekciji i posjedovanje mobilnog telefona sa Android ili iOS operativnim sistemom. U nekim bankama mobilnu aplikaciju moguće je koristiti i na operativnim sistemima proizvođača Huawei.
Crnogorska komercijalna banka klijentima omogućava, kako tvrde, najsavremenije e-banking rješenje na tržištu koje je jednostavno, brzo i sigurno za korišćenje. Osim razvoja i unapređenja digitalnih proizvoda, usmjereni su na edukaciju klijenata o njihovim prednostima u odnosu na tradicionalne kanale.
“Elektronsko bankarstvo je za fizička i pravna lica dostupno od 2006. godine, dok je CKB GO lansiran u februaru 2018. kao višekanalno rješenje koje uključuje Online i Mobile banking aplikacije. Početkom 2020. prvi smo doveli Apple Pay u Crnu Goru i omogućili klijentima uslugu beskontaktnog, sigurnog i brzog plaćanja iza koje stoji najveća IT kompanija na svijetu”, naveli su u odgovorima našem portalu.
Nedavno su lansirali besplatnu mobilnu aplikaciju CKB Club za sve korisnike CKB kartica za fizička lica, kroz koju klijenti dobijaju kompletan uvid u kartice (stanje, transakcije, rezervacije, pregled trgovina na rate), zatim mogu pratiti mnogobrojne povoljnosti i akcije, ali i ostvariti pravo na cashback.
Iz CKB navode da imaju najveći broj „digitalnih“ klijenata na tržištu – skoro 40 odsto njihove baze klijenata su korisnici CKB GO servisa.
“Važno je naglasiti da se približno 70 odsto ‘digitalnih klijenata’ smatra aktivnim korisnicima – dakle, fizička i pravna lica koja svakodnevno putem aplikacije upravljaju finansijama i obavljaju različite vrste transakcija”, kazali su.
*U skladu sa politikom banke i internim propisima Zapad banka neke podatke nije učinila javno dostupnim, već ih saopštava direktno klijentima.
U prosjeku kroz CKB GO aplikaciju na mjesečnom nivou uspješno se realizuje više od 200.000 transakcija. Sva plaćanja obavljena u nacionalnom platnom prometu (interne transakcije i transakcije ka računima drugih banaka) preko CKB GO aplikacije su za 20 odsto jeftinija u odnosu na plaćanja na šalterima banke.
“CKB bilježi kontinuirani rast korisnika koji upotrebljavaju naše digitalne servise. Trend rasta je posebno izražen tokom posljednje dvije godine - broj transakcija putem CKB GO servisa povećao se za 95 odsto u odnosu na period prije pandemije. Takođe, ostvarili smo i povećanje prodaje CKB GO servisa za čak 60 odsto”, ističu iz CKB.
Sve transakcije odrađene putem elektronskog bankarstva unutar Hipotekarne banke besplatne su za sva fizička lica.
“U poslednje dvije godine povećao se broj korisnika usluga elektronskog i mobilnog bankarstva, a razlog povećanja je u većem korišćenju online servisa, digitalizaciji i uslovima pandemije kovid-19, koja je umnogome pospješila prelazak klijenata na korišćenje online usluga”, navode iz HB.
Broj korisnika elektronskog bankarstva u prethodne dvije godine porastao je 5 odsto, dok je broj korisnika mobilnog bankarstva porastao za 71 odsto. Napominju da je broj fizičkih lica koja koriste neku od usluga elektronskog bankarstva znatno veći u odnosu na pravna lica.
Kada su posrijedi tarife, ukoliko se radi o prenosu sredstava van sistema Hipotekarne banke, iznos naknade je 0,24 eura do 13.30 časova, tj. 0,32 eura od 13.30 nadalje.
Erste banka nudi elektronsko bankarstvo fizičkim licima od 2009. godine, a tokom 2015. uveli su servis NetBanking za pravna i fizička lica. Od 2017. klijentima nude i mobilnu aplikaciju mBanking za fizička lica koja koriste pametne telefone sa iOS i Android operativnim sistemima.
“Osim opštih prednosti ovih servisa u odnosu na obavljanje poslova na blagajni, kao što su brzina, cijena, mogućnost uvida u račune, iniciranja transakcija i aktiviranja nekih dodatnih usluga ‘u pokretu’ 24/7 bez odlaska u filijalu, na rastuće interesovanje klijenata za servise elektronskog i mobilnog bankarstva uticale su i neke specifičnosti koje nudi Erste banka i unapređivanje tih aplikacija tokom vremena”, pojašnjavaju iz Erste banke.
Erste mBanking dostupan je u besplatnoj demo verziji putem koje građani mogu isprobati sve mogućnosti prije ugovaranja usluge, zatim opcija Slikaj i plati, eUplatnica, personalizacija ekrana aplikacije i niz drugih mogućnosti. Erste banka ima više od 10 hiljada korisnika elektronskog bankarstva, dok aplikaciju mobilnog bankarstva koja je dostupna samo fizičkim licima koristi oko osam hiljada građana.
“Paket elektronskog i mobilnog bankarstva za fizička lica košta dva eura mjesečno, a novi korisnici su oslobođeni plaćanja naknade prva tri mjeseca. Cijene naloga u domaćem platnom prometu kreirane elektronskim putem su jeftinije od 20 do 50 odsto u odnosu na standardne tarife i naloge koje se realizuju gotovinski ili bezgotovinski”, istakli su iz Erste banke.
Foto: Pixabay
Nova Ljubljanska banka preko servisa NLB Klik elektronsko bankarstvo omogućava korisnicima da većinu bankarskih poslova završe iz svog doma ili sa nekog drugog mjesta. Mjesečna članarina iznosi 1,60 eura za NLB Klik na računaru i mobilnom telefonu.
Možete provjeravati stanje na računu i promete po računima i kreditnim karticama koje imate u banci, plaćati obaveze svakog dana u godini ili uštedjeti plaćajući elektronski uz niže provizije nego na šalteru.
“Sigurnost garantuju najsavremenije internet tehnologije koje koristimo, pristup sa jednokratnim OTP kodom donosi još više sigurnosti, a sve promjene se istovremeno evidentiraju i na računaru i telefonu”, piše na sajtu banke.
NLB klijentima nudi dodatne funkcionalnosti kao što su: logovanje sa OTP kodom, usluge mjenjačnice i konvertora valuta, plaćanje naloga po pozivu na broj zaduženja i odobrenja, mogućnost popunjavanja platnog naloga i mjenjačkih poslova direktno iz pregleda po računima, promjenu dnevnih i periodičnih limita po karticama, aktivaciju ili ukidanje kanala plaćanja (POS, ATM, internet) kao i opciju blokade kartice.
Usluge elektronskog i mobilnog bankarstva građanima i privredi nudi i Lovćen banka.
“LB elektronsko bankarstvo je namijenjeno za elektronsko obavljanje platnog prometa, raspolaganje sredstvima i vođenje računa kod banke. Na veoma jednostavan način možete provjeriti stanje na računima, izmiriti obaveze, prenijeti sredstva sa jednog računa na drugi, preuzeti izvode po svim računima kod banke i drugo”, navodi se u opisu.
Ističu da je to brz i pouzdan način za obavljanje platnog prometa uz jednostavnu upotrebu softvera.
Klijentima je na raspolaganju i mobilna aplikacija My Lovćen mBanking uz koju su vam u svakom trenutku i na svakom mjestu dostupna finansijska sredstva koja imate u banci.
Kao glavne prednosti nabrajaju: dostupnost usluge 24 sata dnevno, usluga je dostupna u zemlji ili inostranstvu, jednostavnost aktivacije i upotrebe, bezbjedan i brz pristup za potpunu kontrolu nad sopstvenim finansijama, pregled stanja svih računa, štednji i kredita u banci, kao i besplatnu aktivaciju.
Uz pomoć NetBanking (NB) servisa Zapad banke, na raspolaganju su sva plaćanja u domaćem platnom prometu, uključujući i instant plaćanja, kao i informacije o svim računima koje koristite.
“Servis internet bankarstva je i kanal komunikacije sa bankom, putem kojeg možete dobiti izvode i druga dokumenta. Ove usluge vam omogućavaju da uštedite vrijeme i novac”, poručuju iz Zapad banke.
Kao razloge za korišćenje elektronskog bankarstva navode dostupnost banke gdje god i kada god vam je potrebna, jednostavnost pristupa sredstvima i sigurnost prilikom plaćanja posredstvom sigurne mreže.
Poslednji komentari (0)
Svi komentari